FAQ

VEELGESTELDE VRAGEN OVER ONZE KAMPEN

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Het driedaags kamp is inclusief overnachting. Aangezien er ook avondprogramma’s zijn, is het belangrijk dat alle kinderen tijdens dit kamp blijven slapen op de club, zodat elk kind de ultieme kampervaring meekrijgt!

In de tenten passen maximaal 9 kinderen. Bij het indelen van de tenten wordt rekening gehouden met vriendjes en vriendinnetjes en met de leeftijd.

Elke nacht is opgedeeld in blokken waarin telkens minstens twee staffers wakker zijn. Mocht er ‘s nachts iets gebeuren of mochten er kinderen last hebben van heimwee, zullen deze twee staffers zich hierover ontfermen.

Bij de jongere kinderen streven wij ernaar om een maximaal aantal van 6 kinderen in een groepje te plaatsen. Door deze kleine groepjes is er veel oog voor persoonlijke ontwikkeling. Bij kinderen van de D en C leeftijd zal dit een maximaal aantal van 8 kinderen zijn. Bij grotere groepen zal de hoofdtrainer extra mee begeleiden. Ook groepjes die meer hulp nodig hebben bij hun technische ontwikkeling zullen van de hoofdtrainer meer aandacht krijgen.

Dit is zeker geen probleem. Het is belangrijk om dit goed aan te geven op het inschrijfformulier. Mocht het nodig zijn dan nemen wij telefonisch contact met jullie op om de situatie door te spreken. Wij regelen het verder met de cateraar, die alle kinderen met een allergie van een aangepaste maaltijd voorziet bij het ontbijt, de lunch, het avondeten en bij tussendoortjes.

Over het algemeen komen er meerdere kinderen zonder vriendjes of vriendinnetjes naar het kamp. Hier houden wij dan ook rekening mee bij het indelen van de tenten en de teams op het veld. De staffers weten dit ook en proberen vanaf het eerste moment alle kinderen erbij te betrekken en te zorgen dat ze het naar hun zin hebben. Ervaring leert dat nieuwe vriendschapen dan al snel ontstaan!

Het gehele kamp is er altijd minimaal één staffer aanwezig die eerste hulp kan verlenen.

Het gebruik van medicijnen hoeft geen reden te zijn om niet mee te kunnen op het kamp. Het is belangrijk om het medicijngebruik goed op het inschrijfformulier te zetten. Mocht het medicijngebruik wat gecompliceerder zijn, dan zullen wij hierover voor het kamp telefonisch contact met jullie opnemen.

In de algemene voorwaarden kunt u lezen hoe een deelname geannuleerd kan worden.

Er is de hele dag iemand van Highland Hockey bereikbaar. Deze nummers worden voor het kamp gecommuniceerd naar alle ouders/begeleiders. Mochten zij toch niet opnemen is het altijd nog een mogelijkheid om naar het clubhuis te bellen.

In sommige gevallen is dit mogelijk, dit bekijken we echter wel per situatie. Stuur een mailtje naar ons e-mailadres, dan zullen we samen kijken naar de mogelijkheden.

Keepers kunnen deelnemen aan het kamp, ervaring leert dat dit vaak niet voldoende keepers zijn om aparte keeperstrainingen te geven. Om te zorgen dat de aanwezige keepers toch vooruit gaan tijdens het kamp, zullen de staffers goed op de keepers letten en ze tips geven waar nodig. De keeper staat tijdens de oefeningen in het doel, dus zal er bij de oefeningen rekening wordt gehouden met de aanwezigheid van een keeper. De verschillende soort oefeningen en spelers die de keeper voor zijn neus krijgt, helpen mee bij de ontwikkeling.

Het meenemen van waardevolle spullen en een telefoon is voor eigen risico. Highland Hockey is niet aansprakelijk voor het kwijtraken of kapot gaan van de waardevolle spullen. Het meenemen van een mobiele telefoon mag, maar voor het echte kampgevoel, raden wij aan om hem thuis te laten.

Deelnemers hoeven geen geld mee tijdens het kamp. Het kamp is all inclusive. Zowel ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes zijn inbegrepen. De bar zal tijdens het kamp gesloten zijn.

De precieze begin- en eindtijden van het kamp worden via de mail gecommuniceerd. De richtlijn voor de kampen is als volgt:

Minikamp: 9:00 uur tot 17:00 uur
Driedaags kamp: 9:45 uur op dag 1 tot 17:15 uur op dag 3