FAQ

VEELGESTELDE VRAGEN OVER ONS TOERNOOI

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

De uiteindelijke deelnemerslijst is gebaseerd op een mix van districten, eerdere winnaars van het toernooi en selectie op sterkte. Mocht een team bovenin de hoogste (veld)klasse meedraaien, dan wordt deelname direct bevestigd. Deze teams moeten daarom niet te lang wachten met aanmelden aangezien er bij deze teams ook rekening wordt gehouden met de mix van districten. Op de informatiepagina van het Highland Indoor Tournament is te zien wanneer de uiteindelijke deelnemerslijst en reservelijst bekend wordt gemaakt.

In de leeftijdscategorie D, C en meisjes B zijn teams verplicht een eigen scheidsrechter mee te nemen die het niveau aankan. Dit mogen er eventueel ook twee zijn, die elkaar over de dag afwisselen. Voor MA, JA en JB (en bij voldoende bondsscheidsrechters evt MB) zal de organisatie zelf op zoek gaan naar bondsscheidsrechters. Mochten MA-, JA- en JB-teams zelf directe contacten hebben om een bondsscheidsrechter mee te nemen, dan vernemen wij dit uiteraard graag.

Elke poule bestaat uit 6 teams, waardoor elk team 5 wedstrijden speelt van 20 minuten tegen alle aanwezige teams. Daarnaast is er een losstaande shoot-out competitie. De uitslag hiervan heeft dus geen invloed op de poule wedstrijden.

Na iedere wedstrijd neemt ieder team 3 shoot-outs. In totaal zijn er dus ook 5 shoot-out rondes (15 shoot-outs op zich). De wedstrijdtafel zal de tijd (6 seconden) van de shoot-out bij houden, de 2 scheidsrechters beoordelen de shoot-out zelf. De exacte regels voor de shoot-out ontvangen jullie uiterlijk een week voor aanvang van het toernooi. Nogmaals: deze competitie staat los van de poule wedstrijden. Uiteindelijk zal de keeper van het winnende team een mooie prijs ontvangen.

Het inschrijfgeld van 195 euro is voor 9 spelers, 2 begeleiders en een scheidsrechter. Hiervoor krijgt elk team bij binnenkomst een tasje met voor iedereen wat te drinken en wat lekkernijen voor over de dag. Daarnaast is er een lunch geregeld.

Voor alle deelnemers (inclusief 2 begeleiders en 1 scheidsrechter) is een lunch geregeld bij Charlie’s Eetcafe in de Oostmeerhal zelf. De lunch is inclusief, er zijn dus geen extra kosten aan verbonden. Elk team krijgt een bepaald tijdslot om te lunchen, waaraan de teams zich moeten houden. Voor supporters en rijouders is Charlie’s Eetcafe daarom tussen 11:45-13:15 gesloten. Bij een topsport toernooi hoort een verantwoorde lunch, de frituur zal daarom ook niet voor 14:00 aan gaan. Als er op het inschrijfformulier, of uiterlijk 2 weken voor de start van het toernooi via de mail, aan ons door wordt gegeven dat een speler allergieën heeft is dit geen probleem. Wij communiceren dit door naar de cateraar, zodat er rekening mee gehouden kan worden.

Het Hoge Land 19
2652 EA Berkel en Rodenrijs

Alle wedstrijden op het toernooi worden gefloten door scheidsrechters die de teams zelf meebrengen. Uitzonderingen hierop zijn de gehele A-jeugd en de jongens B (en eventueel meisjes B). Zij worden door bondsscheidsrechters gefloten. Ben jij bondsscheidsrechter en wil jij ook graag in aanmerking komen voor het fluiten van wedstrijden, dan kan je een mail sturen naar info@highlandhockey.nl

Tijdens de toernooidagen kan de organisatie altijd hulp gebruiken. Lijkt het je leuk om een dag(deel) of meerdere dagen te helpen, terwijl je kan genieten van de wedstrijden, laat het ons weten. Daarnaast is het ook mogelijk om je maatschappelijke stage te doen bij het Highland Indoor Tournament. Voor vragen of interesse, mail naar info@highlandhockey.nl

Het kan zijn dat jullie tijdens het inschrijven nog niet precies weten met hoeveel spelers jullie komen. In het vaste toernooibedrag zijn 9 spelers inclusief. Mochten jullie nog een extra speler mee willen nemen dan is dit geen probleem. Wel dient er dan nog 10 euro per extra speler betaald te worden. Wanneer deze extra spelers uiteindelijk toch niet mee komen, dan  kan dit uiterlijk 3 weken voor het toernooi alsnog gewijzigd worden en hebben jullie recht op een teruggave van 10 euro per speler (tot 9 spelers, overeenkomend met het standaard inschrijfgeld)

Ja, voor de starttijd van ieder team wordt er zoveel mogelijk rekening gehouden met de afstand die ieder team af moet leggen om in de Oostmeerhal te komen. Wij starten echter altijd met de meisjes ronde, dus het kan in een enkel geval alsnog voorkomen dat de starttijd en de reistijd niet optimaal zijn.

Absoluut! Er is voldoende ruimte voor supporters in de Oostmeerhal. Zowel in zaal 1 als in zaal 2 staan tijdens het toernooi tribunes. Ook hockeyliefhebbers die niet voor een specifiek team komen zijn dus van harte welkom!